De Schoor

De Schoor is een welzijnsorganisatie in Almere. Het centrale thema in alles wat ze doen is ‘meedoen in Almere’. Het goud van deze organisatie zit in de medewerkers, zij zijn degenen die de missie van De Schoor uitdragen in alle haarvaten van de maatschappij. Het is dus belangrijk om in je strategie voor recruitment na te denken over wat de kijker van een video moet zien/voelen om zich geroepen te voelen om te solliciteren
Om deze reden hebben we verschillende mini-docu’s gemaakt die extra vruchtbaarheid geven aan een vacature. Je krijgt uit eerste hand te horen hoe andere medewerkers van soortgelijke functies vertellen hoe ze hun werk ervaren en wat de meerwaarde is van De Schoor als werkgever. We wilden niet te veel informeren, we wilden vooral inspelen op het verhaal en de drijfveren.
Ook hier komt de effectieve slagkracht van Hokus Fokus naar voren. We hebben voorgesteld om alle mooiste beelden te combineren met een voice-over van Pieter Busman. Er hoefde dus niet extra gefilmd te worden, maar er ligt nu wel een prachtige promo die het algemene verhaal van de Schoor vertelt. Dit moet een trigger zijn voor de doelgroep om door te klikken naar verschillende vacatures. De video is ingezet in een social media campagne die gericht was op werkzoekenden in het sociale domein.